Portfolio

Toimiva konsepti – tehokas markkinointi

Keissi: Yleisötapahtuman markkinointikonsepti ja osallistava sivusto, faijerin suunnittelu ja taitto.

Kokoomus järjesti Suomi Areena -tapahtuman yhteydessä keskustelutilaisuuden kesällä 2013. Olin tiimissä, joka teki siihen liittyvän markkinointisuunnitelman. Osana suunnitelmaa toteutuin mikrosaitin, jossa oli simppeli kysely ja kilpailu. Konsepti oli budjettiinsa nähden menestys. Tarkoin kohdennetuilla FB-mainoksilla oli yli 2 % CTR ja sähköpostisuoralla vastaava luku n. 20 %. Saitille tulleista yli 70 % teki nelikohtaisen kyselyn loppuun saakka.

Mikrosaitti tunnisti kävijän päätelaitteen. Mobiilikäyttäjille näytettiin responsiivinen sivusto ja desktop-käyttäjät ohjattiin Facebookiin Kokoomuksen FB-sivun alisivulle, jossa näytettiin sama mikrosaitti.

Verkkokilpailun aihealueista keskusteltiin myös tilaisuudessa. Sitä varten painettiin 12-sivuisen esite, jonka taitoin. Esitteeseen koottiin kilpailun kyselyn tulokset yksinkertaisiksi infograafeiksi ja ne käsiteltiin keskustelun aikana. Yleisö osallistettiin keskusteluun esitteen avulla: juontaja esitti väitteitä, ja yleisö äänesti niiden puolesta tai niitä vastaan esitteen JAA / EI -sivuja näyttämällä. Esite sai tilaisuudessa erittäin suuren huomioarvon: sitä ei heitetty roskikseen, vaan yleisö piti sitä tiiviinä osana keskustelua tapahtuman alusta loppuun saakka.

Mitä opin: Pienelläkin budjetilla saa hyviä tuloksia, kun konsepti on kunnossa. Tarkoin kohdennettu FB-mainonta toimii, ja s-postimarkkinointi elää vahvana!

Tiimissä mukana: Lasse Pipinen, Hennariikka Andersson

Esite Issuu.comissa